§ 1. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego prowadzonego pod adresem: essosway-b2b.pl, którego właścicielem jest Essosway Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie przy ul. Ostrobramskiej 101, lok. 301, kod pocztowy 04-041, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0001020463, NIP 1133087153, REGON 524502240.
2. Sklep kierowany jest wyłącznie do przedsiębiorców (B2B), nie do konsumentów.
3. Dokonując zakupu, Klient potwierdza, że prowadzi działalność gospodarczą i dokonuje zakupu w związku z tą działalnością.
4. Niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego określa zasady dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym: essosway-b2b.pl, a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, jak również tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
5. W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.).
6. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci są obowiązani zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu.
7. Każdy Klient zobowiązany jest przestrzegać postanowienia Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
8. Każdy Klient ma możliwość zapoznać się z Regulaminem w każdym czasie, klikając na stronie internetowej Sklepu: uzspace-shop.pl w hiperlink: „Regulamin Sklepu". Regulamin można w każdym czasie pobrać i wydrukować.
9. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu: uzspace-shop.pl, odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610, ze zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy, w myśl art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610, ze zm.). Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna i dostawy wskazanego Towaru za cenę i na warunkach określonych w opisie.
10. Sprzedawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
§ 2. Definicje
1. Regulamin – niniejszy zbiór regulacji organizujących zasady korzystania z Usług Sklepu przez Klientów.
2. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu.
3. Konsument – zgodnie z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
5. Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem https://essosway-b2b.pl/, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia.
6. Sprzedawca - Esossway sp. z o.o., NIP 1133087153 - który prowadząc działalność zarobkową lub zawodową proponuje sprzedaż za pomocą swojej strony internetowej.
7. Produkt – produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów.
8. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu, zwykle przez Formularz Zamówień.
9. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
10. Formularz Zamówienia – Usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient może dokonać zakupu, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży m.in. sposobu dostawy i płatności.
11. Konto – przydzielona danemu Klientowi część Sklepu Internetowego, za pomocą którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego.
12. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sklep na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego i niebędąca Produktem.
13. Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
14. Dzień Roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
15. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827).
16. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
§ 3. Zasady korzystania ze sklepu internetowego
1. Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
2. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
b) dostęp do poczty elektronicznej;
c) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari lub Microsoft Edge;
d) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
3. Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
§ 4. Informacje dotyczące produktów i cen
1. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w polskich złotych (PLN) i jest ceną Brutto. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen, znajdujących się w Sklepie, wprowadzania nowych Produktów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
4. W razie wprowadzenia promocji, Sklep informuje Klientów o najniższej cenie Produktu z ostatnich 30 dni. Jeśli Produkt jest w sprzedaży krócej niż 30 dni, cena przed promocją to najniższa cena od momentu wprowadzenia Produktu do Sklepu. Informacje te są przedstawiane obok ceny promocyjnej Produktu.
5. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Towaru na warunkach podanych w jego opisie.
§ 5. Usługi elektroniczne w sklepie intrernetowym
1. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług elektronicznych, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
2. Korzystanie z usługi prowadzenia Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Klienta – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji oraz (2) kliknięciu pola „Zarejestruj konto”. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych: nazwa (login), imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz hasło.
3. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sklepu, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@essosway-b2b.pl.
4. Korzystanie z usługi Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Zamawiam i płacę” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, nazwa firmy, NIP, adres (ulica, numer domu/lokalu, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności.
5. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Klienta.
§ 6. Zawarcie umowy sprzedaży
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z § 5, pkt. 4 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
§ 7. Sposoby i terminy płatności
1. W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:
a) Przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (przedpłata)
W tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy i skompletowaniu Zamówienia;
b) Odroczony termin płatności dla stałych klientów
Dla stałych partnerów handlowych Sprzedawca oferuje możliwość odroczenia płatności. W takim przypadku Sprzedawca:
realizuje zamówienie,
wystawia fakturę VAT,
wysyła towar,
a płatność następuje zgodnie z terminem wskazanym na fakturze.
§ 8. Koszt, termin i sposoby dostawy produktu
1. Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
2. Sprzedawca oferuje elastyczne formy dostawy, dopasowane do potrzeb Klienta:
a) Dostawa za pośrednictwem firmy kurierskiej
b) Odbiór osobisty w magazynie Sprzedawcy
3. Czas realizacji zamówienia zazwyczaj wynosi do 3 dni roboczych (dla zamówień złożonych do godziny 14:00). W przypadku większych zamówień, które wymagają wysyłki paletowej, realizacja może potrwać do 7 dni roboczych.
4. Koszt dostawy jest wskazywany w formularzu zamówienia elektronicznego po wybraniu przez Klienta sposobu dostawy poprzez zaznaczenie żądanej opcji.
§ 9. Reklamacja produktu
1. Sprzedawca zapewnia dostawę towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych.
2. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta zostaje ograniczona w sposób określony w dalszej części niniejszego punktu.
3. Zgłaszanie jakichkolwiek reklamacji ilościowych oraz jakościowych w odniesieniu do wad widocznych może nastąpić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia wydania Produktu Klientowi i konieczne jest, aby odnosiło się do dokumentów przewozowych dotyczących danej dostawy.
4. O wadach, których nie da się wykryć pomimo starannego zbadania, Klient ma obowiązek zawiadomić Sprzedawcę niezwłocznie po ich wykryciu, nie później niż w terminie 10 dni od dnia wydania Produktu.
5. Wszelkie roszczenia z tytułu rękojmi wygasają po upływie 30 dni od dnia wydania Produktu.
6. Zgłaszanie niezgodności ilościowych i jakościowych podczas odbioru Produktu wymaga sporządzenia protokołu rozbieżności i dokonania wpisu w dokumencie przewozowym, podpisanym przez przewoźnika.
7. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub napodstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres Essosway sp. z o.o., ul. Ostrobramska 101, lok. 301, 04-041 Warszawa, na adres poczty elektronicznej: info@essosway-b2b.pl
8. Do zgłoszenia reklamacji powinny być dołączone następujące dokumenty:
a) kopia listu przewozowego,
b) dokument zawierający dokładny opis Produktu (zgodny z opisem podanym w zamówieniu), numer zamówienia, dokładna ilość reklamowanych Produktów,
c) protokół rozbieżności lub inny dokument opisujący w jaki sposób stan Produktu odbiega od normy,
d) żądanie Klienta (np. obniżenie ceny, wymiana Produktu).
9. Wszystkie reklamacje, zarówno co do ilości, jak i co do jakości, muszą być wyrażone w fizycznie mierzalnych wartościach.
10. W przypadku zgłaszania niezgodności jakościowych na Kliencie spoczywa obowiązek wykazania niezgodności dostarczonego Produktu z zamówieniem bądź normą materiałową.
11. Za datę zgłoszenia reklamacji przyjmuje się każdorazowo datę otrzymania przez Sprzedawcę na piśmie za pośrednictwem poczty elektronicznej pierwszego zgłoszenia o istnieniu wady Produktu.
12. Klient zobowiązuje się wyodrębnić i udostępnić reklamowany Produkt Sprzedawcy do wglądu w stanie, w jakim znajdował się w dniu wydania, na każde jego wezwanie. W przypadku wykrycia wady ukrytej podczas procesu technologicznego Klient zobowiązany jest niezwłocznie zaprzestać dalszego przetwarzania Produktu. Jeżeli Produkt zostanie po zgłoszeniu niezgodności przetworzony, odpowiedzialność Sprzedawcy za wady Produktu wygasa. Do czasu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, Kupujący ma obowiązek powstrzymać się z dalszą sprzedażą Produktu.
13. Jeżeli któraś ze stron uzna, że dla oceny istnienia wad potrzebna będzie ekspertyza techniczna sporządzona przez niezależnego rzeczoznawcę, to obowiązek jej zlecenia ciąży na Kliencie. Wybór rzeczoznawcy nastąpi po uzgodnieniu przez obie strony. Sprzedawca zajmie stanowisko co do wadliwości Produktu po udostępnieniu mu stosownej ekspertyzy.
14. Koszty w/w ekspertyzy, jak również wszelkie inne koszty związane z rozpatrzeniem reklamacji, w szczególności koszty podróży służbowych przedstawicieli Sprzedawcy i Klienta, koszty wyodrębnienia, selekcji i badania reklamowanego Produktu zostaną pokryte przez strony według następujących zasad:
a) w przypadku uznania reklamacji za zasadną, wszelkimi kosztami związanymi z reklamacją zostanie obciążony Sprzedawca;
b) w przypadku nieuwzględnienia reklamacji ze względu na jej bezzasadność, wszelkie koszty związane z reklamacją poniesie Klient.
15. Uwzględnienie lub nieuwzględnienia reklamacji następować będzie w formie pisemnej, po zbadaniu reklamowanej partii Produktu przez Sprzedawcę, ewentualnie po przeprowadzeniu w/w ekspertyzy przez niezależnego rzeczoznawcę. W przypadku uwzględnienia reklamacji, Sprzedawca zobowiązuje się na swój koszt wymienić wadliwy Produkt na wolny od wad w terminie uzgodnionym przez strony. Jeżeli wymiana Produktu jest niemożliwa Sprzedawca ma prawo odmówić wymiany Produktu i zwrócić Klientowi stosowną część ceny, o ile została już ona uiszczona przez Klienta.
16. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni i liczony jest od daty otrzymania wszystkich dokumentów potwierdzających zasadność reklamacji. Termin ten może ulec wydłużeniu, w szczególności w sytuacji, gdy rozpatrzenie reklamacji uzależnione będzie od zasięgnięcia opinii rzeczoznawcy lub uzupełnienia dokumentacji dotyczącej reklamacji.
17. Zgłaszanie jakichkolwiek roszczeń przed organami państwa ze strony Klienta z tytułu nienależytej jakość lub ilości Produktu musi zostać poprzedzone procedurą reklamacyjną.
18. Wszczęcie postępowania reklamacyjnego nie zwalnia Klienta z obowiązku terminowej zapłaty ceny za wydany mu Produkt. W zależności od sposobu rozpatrzenia reklamacji zostanie wystawiony dokument księgowy, który będzie stanowił podstawę do rozliczenia pomiędzy stronami.
§ 10. Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych
1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres: Essosway sp. z o.o., ul. Ostrobramska 101, lok. 301, 04-041 Warszawa, na adres poczty elektronicznej: info@essosway-b2b.pl
2. W powyższej wiadomości, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe (imię i nazwisko, adres do korespondencji). Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji.
3. Rozpatrzenie reklamacji następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
§ 11. Odstąpienie od umowy sprzedaży
1. Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
§ 12. Ochrona danych osobowych
1. Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, która jest dostępna w Sklepie Internetowym w zakładce „Polityka Prywatności”.
§ 13. Postaniwienia końcowe
1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827). W przypadku jakichkolwiek sprzeczności niniejszego Regulaminu z prawami Klientów i postanowieniami wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany treści niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta.